úterý 12. dubna 2016

Co mi přejídání VZALO/DALO

Pěkný večer!
Dnes bych chtěla psát o tom všem, co mi přejídání vzalo, ale i pro mé vlastní překvapení- dalo!
Tak nějak už si to delší dobu v hlavě srovnávám a dávám dohromady klady a zápory... a čím dál častěji jsem si uvědomovala, že všechno zlý je pro něco dobrý. Je vlastně strašně vtipný, že něco takhle ošklivýho může být i prospěšný. :) Poslední dobou se koukám každý den na své fotky, které jsem fotila průběžně v cestě za svou vysněnou postavou a motivuju se. K mé smůle vypadám hůř, jak na svém prvním začátku, ale to vem čert. Nevzdám to. Ale teď už k tomu, co mi přejídání vzalo a co dalo...



CO MI VZALO

Pro mě to nejdůležitější- KONTROLU NAD SEBE SAMOU. Už doživotně se budu muset hlídat, nebudu si moct dát kousek koláče nebo kousek čokolády, pizzy, vánočky... bez toho, abych si neřekla "už to nemá smysl, zkazila sis to, tak si dej tohle a tohle a sněz radši i tohle, protože zítra už přece budeš jíst zase dobře, tak si to užij a dej si pořádně do nosu." BLBOST. Protože třeba v mém případě jsem se nikdy nepřejídala jen jeden den a druhý už jsem jedla na jedničku a rovnou to šla i vycvičit. Radši jsem si to omluvila další hloupou výmluvou a šla si "dát do nosu" zas. Další, co mi přejídání vzalo, je samozřejmě moje FYZIČKA A FIT POSTAVA. Svaly tam někde pořád jsou, ale obaluje je takový množství tuku, že se mi chce denně brečet. Když cvičím, všechno se to samozřejmě klepe, dělám pauzy mezi cvikama tak dlouhý, dokud se dostatečně nevydýchám a celkově jsem na tom dost mizerně. Vzalo mi to taky VEŠKERÝ SEBEVĚDOMÍ. Když jste fit, jde na vás vidět, že makáte na svým snu, rádi si sundáte tu mikču a jste jen v upnutým tílku a ukazujete světu to, v jaký formě jste. Když máte 20kg navíc, nejradši byste v mikině a dlouhých věcech, které vám zakryjí aspoň trošku ty velký kejty, chodili i v létě. Každý rejpal si teď určitě říká- no tak to neměla dopustit a měla jíst zdravě a cvičit- celkově se snažit to překonat. Joooo, kdybych se nesnažila a vzdala to, mám určitě větší nadváhu, než teď. Přece jenom 17kg navíc se dá shodit ještě docela lehce v mým věku. :) Snad. Doufám v to. Protože pro člověka, který byl šťastný, protože něco dokázal a stal se motivací ostatním lidem v jeho okolí, je najednou troska, která se ani neodvažuje někde troubit, že někdy cvičila a měla -20kg. Ale právě proto se moc moc těším na to, až budu mít zase těch cca 17kg dole a budu moct zase vesele sundavat mikinky a koupit si ty super freddy kalhoty, a špulit ten vydřepovanej zadek :P :D Samozřejmě je toho mnohem víc, co mi přejídání vzalo, ale tohle jsou asi ty tři nejpodstatnější věci.

CO MI DALO

Rozhodně asi to největší plus, které vnímám je to, že UŽ SE TOLIK NEBOJÍM JÍDLA. Teda samozřejmě myslím toho zdravého. U nezdravého je mi to samozřejmě jedno, když už se mi teda spustí přejídání. :D Teď hubnu při 1900kcal a to je moje nejvyšší číslo, se kterým jsem kdy jedla, ve zdravé formě. Ve svých hubeňourských chvílích jsem nabírala chvíli s 1900kcal a hrozně jsem si myslela, jak tloustnu, tak jsem to zase snížila. No prostě jsem dělala blbosti. Takže dalším bodem je určitě to, že jsem si UVĚDOMILA VŠECHNY CHYBY, KTERÉ JSEM PRVNĚ DĚLALA, které následně vedly k přejídání- jako např. sach. vlny od Adenike, celkově celou dobu jíst lehce pod bazál atd atd. Teď jsem 400kcal nad bazál a stejně hubnu. Prostě teď už vím, že se ke štíhlosti musím projíst. A ano, znovu si počítám kcal, protože mám tendenci jíst málo, když nepočítám. Taky asi částečně budu jíst podle IIFYM, protože nechci jíst striktně jen zdravě, jako tomu bylo před tím. Neskutečný strach olíznout nůž od másla nebo sníst drobek od bílýho pečiva byl fakt celou tu mou hubnoucí dobu a tohle už fakt nepotřebuju. Takže IIFYM bude myslím tím pravým ořechovým. :) Samozřejmě si do jídelníčku nebudu každý den započítávat čokoládičky a zmrzlinky, ale když budu u babičky, započítám si tam moc ráda třeba její jablečný koláč, nebo kachnu! :) Prostě je blbost jíst striktně zdravě a teď už to vím. :) Co mi taky dalo je SVOBODA PŘI OSLAVÁCH. Naučila jsem se nebláznit na narozeninových oslavách, že budu celý večer pít jen vodu a nedám si ten dort nebo jednohubky. Samozřejmě díky přejídání jsem jedla jak o závod, ale prostě za jeden den nepřiberete... To, že už jsem pak jedla špatně další týden po tom je už věc druhá. Také jsem se PŘESTALA BÁT TUKŮ. Chápejte jako tuky v potravinách. Jsem asi více tukový, než sacharidový typ. Snažila jsem jíst chvíli paleo, ale zase mi chyběly kašičky z ovesných vloček a tak dále, ale i tak jsem si dala více tuků než by mělo normálně být a trošku jsem ubrala sacharidy. (Sacharidů je pořád nejvíc). NAVRÁTILA SE MI BARVIČKA. Jako že v obličeji, už nejsem tak bledá. Je hodně vidět právě i na obličeji, že jsem teď pořádný kus ženský a moc se těším na to, až i ten obličej splaskne, ale rozhodně už nechci dosáhnout té fáze, kde jsem vypadala jako reklama na hlad, jako na té první fotce dole :).

Květen 2014 (48kg)

Únor 2016 (70kg)


Takhle zblízka možná v obličeji nevypadám zas tak špatně. Jen se pochval Janino. Ale více z dálky vypadám jak takový roztomilý koblížek, který není zas tak hezký napohled, ale měkoučký a sladký zevnitř :D
Shrnuto a podtrženo- hodně mi přejídání vzalo, ale něco málo i dalo. Bude se mi teď žít na jednu stranu hodně těžce, mít nad sebou neustále kontrolu, abych se nepřejedla, ale na druhou stranu moc dobře vím, že se někdy v budoucnu přejím, tomu se chtě nechtě nevyhnu. A namlouvat si, že už se mi to nikdy nestane je taky pěkná hloupost. Takže sice jsem tam kde jsem. Nepřipravená na oblíbenou plavkovou sezónu, protože nejsem naivní a vím, že za 3 měsíce to rozhodně neshodím. Samozřejmě by to bylo skvělý, ale shodit 17kg za 3 měsíce by nemuselo opět dopadnout dobře a znovu být v začarovaným kruhu s přejídáním už být nechci. Ale víte co? Dala jsem si jediný cíl a to- vypadat v létě lépe než vypadám teď, zařadit zase 3x týdně posilku a denně se aspoň trošku hýbat. A věřím, že do Vánoc už budu spokojená a dovolím si tam dát si tam ten den úplně off, bez obav z toho, že to spustí další rok a pul přejídání :)

Pokud jste dočetli až sem, moc vám opět děkuju a těším se na vaše komentáře! :) 
Krásný zbytek večera a ať zítra vstáváte s pocitem, že jste šťastní a děláte pro sebe to nejlepší, protože s tím pocitem se snažím vstávat teď já a všechno jde hned snáz a líp :)








4 komentáře:

  1. ahoj, ja som vdaka prejedaniu pribrala z 45 na 75kg, vdaka bulimii som schudla na 60, takze ta uplne chapem co prezivas... no pisem preto ze sa mi z toho podarilo uplne dostat, vdaka jedinej knizke -BRAIN OVER BINGE, prejedanie sa pre mna defnitivne skoncilo :) neviem sice ci s prejedanim este stale bojujes alebo uz si nad tym vyhrala, no odporucam aby si si tu knizku precitala... tu je pdf verzia https://drive.google.com/file/d/0B1wx6KxI1RBLdW5nZlpsMmtYdTA/edit ... vela stastia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, tak to moc dekuju! Jdu ji okamzite stahnout!

      Vymazat
  2. Nejvic ti drzim palce :) hodne stestina neboj, to zvladnes!

    OdpovědětVymazat